2010. november 22., hétfő

Almás pite

Eddig csak kelt tésztából csináltam pitét,de az annyira nem volt számomra szimpatikus,ezért a barátnőm módszerét alkalmazva kipróbáltam linzer tésztával.Az elején kétségbe estem ,mert egy morzsa halmazom lett hiába gyúrtam,nem akart össze állni.Aztán beraktam a hűtőbe egy zacskóba 2 órára ,hátha megjavul, tudván a linzer tésztának hideg kell,hogy össze álljon.Miután kivettem zacskón keresztül gyúrtam rajta még kicsit és úgy össze állt.Egyébként megérte a fáradozást ,mert isteni lett,legközelebb is így csinálom.

Hozzávalók:
7 szem alma (én most zöld almából csináltam ,mert az volt itthon)
1 kiskanál fahéj
3-4 evőkanál cukor,esetleg méz
kevés citromlé

Tésztához:
Az alap tészta recept szerint 4rész liszt,2 rész zsiradék,1 rész cukor és 1 kiskanál sütőpor vagy szódabikarbóna esetleg élesztő,1 tojás sárgája.

Én a következők szerint csináltam:
30dkg finom liszt
20 dkg sütőmargarin
7-8 dkg por cukor
1 kiskanál szódabikarbóna
2 tojás sárgája
1 kiskanál vanilia aroma
2 kiskanál tejföl
fél citrom reszelt héja és egy kevés lé is

Kevés zsemle morzsa is kell majd az össze állításnál,ez nem kerül a tésztába,hanem az alma és a tészta közé kell szórni.

Elkészítés:
Először is a tésztát készítem el ,mert úgyis állnia kell a hűtőben.A vajat még hidegen felkockázom és a többi hozzávalóval minél gyorsabban összegyúrom.Ha nem áll össze az azért van ,mert a kezedtől túlságosan megolvadt a vaj(én is így jártam).Ilyenkor be kell tenni 1-2 órára a hűtőbe,utánna lehet folytatni.Ha kész a tészta és összeállt akkor is be kell tenni 1-2 órára,hogy utánna tudjuk nyújtani is.
Amíg a tészta pihen megpucolom és lereszelem az almát,majd hozzáadom a fahéjat,citrom lét és héjat,valamint a cukrot és jól összekeverem.Ha meghült a tészta ketté veszem,először az egyiket befedem alulról és felülről egy folpack darabbal,így nyújtom ki a kívánt méretre,majd a másikat is.Folpack nélkül nagyon ragadós,a zacskó meg nagyon csúszik,úgyhogy a folpack a legjobb erre a célra.
A tepsi aljára sütőpapírt teszek,majd a tésztát,egy vékony réteg zsemle morzsát,utánna az almát(ezt ki kell jól nyomkodni),annak a tetejére is egy kevés zsemle morzsát,végül a másik tésztát.A tészta tetejét én nem kentem meg tojás sárgájával,de meg lehet próbálni,cukrozásról olvastam.
Előmelegített sütőbe légkeveréssel 180 fokon 20 perc alatt készre sül.
Egészen világos lesz a tészta,de ettől még kész van és isteni.
Almás pite

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése