2010. november 3., szerda

Csirke Pörkölt

Ennek a pörköltnek is sokféle elkészítési módja van.Van aki ebbe is tesz egy deci vörös bort a végén,én nem szoktam.A pörköltek titka a sok vöröshagyma,attól lesz jó a szaftja.Lehet kísérletezni kinek mennyi az ideális,én 2 nagy fejből szoktam csinálni.Igazából a csirke bármely részét lehet a pörkölthöz adni,mellből nem szoktam,mert az túl száraz jellegű ehhez.Ezt a pörköltet én most 2 egész combból és 2 szárnyból csináltam (lemértem 500g volt).2 embernek 2 étkezésre elég:)

Hozzávalók:
2 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
500g csirke hús (csonttal együtt)
1 kiskanál majoranna
1 db babérlevél
4 szórás őrölt fekete bors
fél kiskanál kakukkfű
4-6 kiskanál őrölt fűszerpaprika
3 kiskanál delikát
1 kiskanál só
1 dl paradicsomlé vagy sűrítmény vagy 1 szem friss paradicsom
3 dl víz
olaj

Elkészítés:
A vöröshagymákat megpucolom,apró kockákra vágom,és felrakom a tűzre pirulni.Közben megtisztítom a húst és ha vastagok a combok vágok le a húsból,a levágottat felkockázom.Ha a hagyma üvegesre pirult beledobom a babérlevelet,a fűszerpaprikát,a húst és fél deci vizet ,hogy ne tapadjon le.Fedő alatt 5 percig hagyom párolódni,időnként megkeverem.Ezt követően hozzáadom a többi összetevőt és vizet.A fokhagymát bármilyen formában hozzáadhatom,én most szeletekben tettem bele.
Fedő alatt takarék lángon kb. 45-60 perc alatt készre fő.Nokedlival,tésztával,burgonyával tálalható.
Csirke pörkölt nokedlival

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése