2010. november 28., vasárnap

Kovászos cipó

Igazából nem tudom nevezhetem-e ennek.Először csináltam kovászt,wiki segítségével.
Nem panaszkodom,a kenyér szépen megkelt és finom is lett.
Hozzávalók:

Kovászhoz:
100g finom liszt
15-20 g élesztő
0,5-1 dl dl langyos víz

Kenyérhez:
100 g rétes liszt
100 g finom liszt
1 ek tejföl
1 tojás
2 kk cukor
2 kk sikér
1 ek só
1 kk vaj
0,5-1 dl langyos víz

Elkészítés:
A kovásznak valókat kézzel jól összegyúrom,kicsit tapadós tésztát kell kapni, és 6-8 órát állni hagyom radiátor mellett,letakarva(25-30 fok).Én 6 órát vártam,majd a kenyérsütőbe tettem a kovászt és a többit,megdagasztottam kivettem,kézzel gyúrtam rajta párat,megformáztam,bevágtam kicsit és beraktam a sütőbe 50 fokra kelni 1 órát.Ha megkelt rákapcsoltam 200 fokra és légkeveréssel 20-30 perc alatt készre sütötem.
Cipó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése