2010. november 2., kedd

Nokedli (galuska)

Étteremben galuska,itthon meg csak nokedli :).Sose szoktam kimérni miből mennyit rakok ,de most az egyszer megtettem,hogy lássam mennyi víz is kell az ideális állag eléréséhez.Lehet csak finom lisztből is csinálni vagy csak réteslisztből.Én az aranyközéputat választom általában.

Hozzávalók:
(4 adaghoz)
150g finom liszt
150g rétes liszt
2 egész tojás
2,5-3 dl hideg víz
csipet só és fél kiskanál delikát

Főzővíz:
1 kiskanál só
1 kiskanál delikát
2 liter víz

Elkészítés:
Először is felrakom a főzővizet a tűzhelyre melegedni.
Egy tálba berakom a liszteket és a tojásokat.Habverő,kanál vagy robotgép(dagasztó lábakkal) segítségével elkeverem a tojásokkal a lisztet úgy ,hogy ilyen morzsás állagot kapjak.Hozzáöntöm a sót,delikátot,vizet és addig keverem amíg homogén nem lesz.Ha felforrt a vizem beleszaggatom nokedli szaggató segítségével a tésztát.A nokedliket szaggatás közben is kevergetem,mert fennakadnak a frissek a már felúszottakon.Ha az összes bekerült a vízbe,még 3-5 percig főzöm őket folyamatos keverés mellett.Ezt követően leszűröm,egy evőkanál olajjal nyakon öntöm és elkeverem,hogy ne ragadjanak össze.
Pörköltek mellé tálalható vagy akár túróval,tejföllel,csipet őrölt fűszerpaprikával és szalonna kockával is ehetjük.

Tipp:
  • Ha leöntöttem a forró vizet róla és kicsit lemosom hideggel a nokedliket kevésbé lesz ragadós.
  • A nyers nokedlis edényeket hideg vízbe,frissen,kézzel érdemes először lemosni,mert meleg vízben nyúlik és rátapad a szivacsra.Esetleg beáztathatjuk előtte hideg vízbe kicsit,de ha friss nem kell.

Nokedli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése