2012. november 6., kedd

Cékla eltevés

Eme receptet alapul véve cékla eltevést eszközöltünk. 4 üvegnyi lett, saját termesztés, frissen a kertből szedett. A cékla az egyik kedvenc savanyúságom, az elkészítésénél, vigyázni kell, mert képes mindent beszínezni. :)

Cékla




Hozzávalók:

cékla (ki gondolná?)
torma (gyökér karikázva vagy a boltban kapható ecetes reszelt torma is megfelel)

köménymag
10%-os ecet
cukor


Elkészítés:
A céklát megtisztítottam a felesleges cullangoktól, majd alaposan megmostam őket és feltettem főni egy fazékba sok vízzel úgy kb. másfél órára (párszor megböktem késsel, hogy puha-e).
Leöntöttem a vizet a kész céklákról és késsel lehúztam a héjukat, majd felszeltem őket egyforma vastag szeletekre.
Üvegekbe rakosgattam a cékla szeleteket, majd felöntő levet készítettem a következő arányokkal: 1 liter vízhez 3 dkg só, 7 dkg cukor, és 2-3 dl ecet. A levet összeforralást követően öntjük a céklákra az üvegekbe. Én minden üvegbe tettem még pár szem egész fekete borsot, 1-1 babér levelet.
Rácsavarjuk a tetejét, fejére állítjuk pár percre az üvegeket, majd száraz dunsztban hagyjuk kihűlni. Tartósítószer fakultatív, én az üvegeket kimostam forró Na-Benzoátos oldattal.
Főtt céklák

Még jó melegek, ilyenkor könnyen jön le a bőrük

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése