2013. március 11., hétfő

Gyümölcs torta

A hétvégén készült gyümölcs torta amit már rutinból csinálok. Ez az egyetlen süti amit fejből nyomok. A piskóta tészta receptjét nem csak, ehhez hanem sok már sütihez is felhasználom. Ilyen például a Somlói galuska, de van, hogy csak egyszerűen leöltjük pudinggal és friss gyümölccsel esszük. Igen egyszerű receptről beszélünk, ennek ellenére sikerült litániát csinálni belőle.

Gyümölcs torta



Hozzávalók:

Tésztához:

15 dkg cukor
20 dkg liszt
2 kk. sütőpor
4 tojás szétválasztva
1 cs. vaníliás cukor
1 dl. víz
fél citrom leve

1 üveg meggy befőtt
1 üveg barack befőtt
2 cs. tortazselé
4 ek. gyümölcs lekvár (szeder-málna lekvárt használtam)
fél liter tej
1 cs. vaníliás pudingpor



Elkészítése:

Gyújtsd be a sütőt! 200°C-ra! :)

A tojásokat szétválasztottam, kimértem a cukrot, vizet és hozzáadtam a tojássárgájához, majd robotgéppel habosra kevertem. Kimértem a lisztet, hozzáadtam a sütőpor, vaníliás cukrot, elkevertem és az egészet hozzáöntöttem a kikevert sárga krémhez. Robot géppel krémesre kevertem, ha nagyon sűrű akkor lehet vizet még hozzáadni. Amikor elkészült elmostam a habverőket és neki láttam a tojásfehérjének. Mikor a tojásfehérje kezdett habosodni, hozzáadtam egy csipet cukrot, majd amikor már majdnem kemény hozzáadtam egy fél citrom levét és 1 percig még tovább vertem. A két krémet összeforgattam, kivajaztam és liszteztem a tortaformám és beleöntöttem a tésztát. 200°C előmelegített sütőben 40 percet sütöttem, majd tűpróbával ellenőriztem.

Ennyit a tésztáról, hideg helyre kell tenni amíg kihűl teljesen.

A pudingot és a tortazselét el lehet készíteni amíg sül a piskóta, de akár utána is.

A tortazselével vigyázni kell, mert bizonyos márkákat kell egy kicsit hűlni hagyni, és vannak amiket nem. Az én lidl-ben vásárolt tortazselém pl. már forrón elkezdett megkötni. A tortazseléhez a befőttek levét használom fel, ebben az esetben cukrot nem kell hozzá tenni elkészítési módja a zacsira van írva.

Puding elkészítése szintén márkafüggő, mindegyiknél fel van tüntetve a tasakon a hogyan-mikéntje,
1 ek. cukrot szoktam hozzáadni ellentétben a tasakra írt 3-5 ek.-al.

Amikor a krém és a zselé készen állt a torta formát elmostam és forma aljára tettem a piskótát gondosan középre illesztve. Elvágtam a tésztát félbe és belekentem az összes pudingot, rá tettem a tetejét, és azt pedig vékonyan megkentem lekvárral.
Erre a tortazselé miatt van szükség, ha nincs otthon lekvár nem árt átkenni legalább vajjal, hogy a piskóta ne szívja meg magát zselével hanem csak a tetején megkössön.
Ha ez is megvan rátettem a gyümölcsöket tetszőleges elrendezésben, majd felszereltem a tortaforma oldalát és leöntöttem a sütit zselével. Ezt követően mehet hideg helyre hűtőbe, spájzba...

Amint kihűlt a torta forma oldalát leszedem és tálalom. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése