2015. október 13., kedd

Gánica

Gánica vagy dödölle néven ismert, főételként tejföllel és lilahagymával vagy köretként fogyasztható. Dödölle fesztivált évente rendeznek Nagykanizsán, érdemes ellátogatni.

Gánica



Hozzávalók:

3 nagyobb szem krumpli
finomliszt
1 férfi :) 
1 nagyobb fej vöröshagyma
1-2 dl étolaj
1 ek pirospaprika

Tálaláshoz:
tejföl
lilahagyma 

vagy

fűszeres paradicsommártás

Elkészítése:

A megpucolt krumplikat apró kockára vágtam és kevés sózott vízben (épp hogy ellepje) feltettem főni.

Amíg a krumpli főtt elkészítettem a paprikás hagymát amely segítségével szaggatni fogom a gánicát.
Apróra vágott vöröshagymát üvegesre pirítottam 1-2 dl olajban, majd 1 csipet sóval és 1ek. pirospaprikával elkevertem és levettem a tűzhelyről.

Ha a krumpli megfőtt egy burgonya törő segítségével áttörtem pépesre (a vizet nem kell leönteni illetve attól függ mennyi gánicát szeretnénk, önthetünk le belőle), majd elkezdtem hozzá adagolni a lisztet úgy, hogy a gázt takarékra tettem alatta. Folyamatosan kell hozzá adagolni a lisztet és kevergetni ezért ezt a párommal szoktuk megoldani ketten, mert a vége felé már elég nehéz keverni. A lisztet addig kell adagolni amég egyszerűen és gyorsan felveszi, valamint még keverhető.
Sajnos arányokat nem tudok mondani, mert a víz mennyiségétől és a krumpli fajtájától is függ a liszt felvétel mennyisége. A megfelelő állag elérését követően kiolajozok egy tepsit és elkezdem bele szaggatni a gánicát két kanál és az olajos hagymás szósz segítségével, közben bekapcsolom a sütőt is és beállítom 200C-ra légkeveréssel. A kiszaggatást követően a sütőben 30-40 perc alatt ropogósra sütöm a gánicákat, amjd hagymával és tejföllel tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése