2016. február 17., szerda

Májgombóc leves

Májgombóc leves


Hozzávalók:

Alapléhez:
3 db csirke farhát
5 szál sárgarépa
2 szál fehér répa
3 szem krumpli
2 szem vöröshagyma
2 szem fokhagyma
3 ek só
bors
2 db babérlevél

Májgombóchoz:
(a massza felét lefagyasztottam)
400g csirke máj
1 tojás
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
140g zsemlemorzsa

bors
1 csokor friss petrezselyem
1 szál friss lestyán
1 ek oliva olaj

Az alaplé elkészítéséhez a farhátakat megmossuk majd 3 liter vízbe 3 ek sóval felforraljuk. A forrás során keletkező habot eltávolítjuk majd ha már nem habzik hozzáadjuk az előre megpucolt, feldarabolt zöldségeket és fűszereket. A levest 1-1,5 órán keresztül lassú lángon főzzük.

Amég a leves fő elkészítjük a májgombócokat. A csirkemájakat megmossuk és "elkaparjuk", a vöröshagymát és a fokhagymát apró kockára vágjuk és kevés olajon megdinszteljük. Az előkészített hozzávalókat egy tálba helyezzük és jól összekeverjük, majd a hűtőben állni hagyjuk fél órát.

Ha az alaplé elkészült kiszedjük a zöldségeket és a húst, majd a májgombóc masszából közepes méretű golyókat formázunk és a forrásba lévő lébe dobáljuk. 15 perc elteltével a gombócok elkészülnek, a leves tálalható a kiszedett zöldségekkel és hússal együtt.

A fel nem használt májgombócokból golyókat formáztam és egy tálcára helyezve lefagyasztottam. Amint megfagytak leszedtem őket a tálcáról és egy zacskóba tettem őket további felhasználásra a fagyasztóba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése